Najčešća pitanja

Početna > Najčešća pitanja

1.Koje kartice podržavaju plaćanje preko Interneta?

Plaćanje preko Interneta, kada su u pitanju usluge eMS-a, podržavaju kartice VISA, Maestro i MasterCard, a uskoro očekujemo prihvat AmEx i DinersClub kartica.

2.Ne mogu svojom karticom da platim preko Interneta?!

Proverite kod Banke koja je karticu izdala da li vaša kartica uopšte podržava plaćanje preko Interneta.

3.Koji podaci sa kartice su mi potrebni da bih izvršio/la plaćanje?

Broj kartice: sve cifre sa prednje strane vaše kartice; CVV2/CVC2: tri cifre sa poleđine vaše kartice, pored mesta označenog za potpis; Datum isteka: nalazi se na prednjoj strani kartice, ispod broja kartice.

4.Nakon unetih traženih podataka sa kartice, traži se dodatna lozinka?!

U pitanju je dodatna verifikacija, odnosno šifra, ili neki drugi sigurnosni mehanizam, koji dobijate isključivo od Banke koja vam je izdala karticu.

5.Da li, nakon plaćanja, dobijam poruku u vezi sa elektronskim plaćanjem?

Da. U slučaju uspešne autorizacije eMS vam automatski prosleđuje e-mail sa svim detaljima transakcije. Nakon kupovine na Internetu proverite elektronsku poštu!

6.Da li da čuvam elektronske poruke tog tipa?

Poželjno je da čuvate račune i elektronske poruke koje su u vezi sa vašom elektronskom kupovinom – dobro će vam doći u slučaju eventualne reklamacije.

7.Da li mogu da zahtevam storniranje transakcije?

Možete, ali se isključivo morate obratiti prodavcu ulsuge. Sam proces vrši eMS, ali isključivo na zahtev trgovca.

8.Da li plaćam proviziju na iznos koji uplaćujem?

Ukoliko se plaćanje vrši posredstvom eMS-a, kupac nikada i ni u kom slučaju ne plaća proviziju prilikom On-line plaćanja karticama! Trgovac je dužan da jasno i nedvosmisleno prikaže sve zavisne troškove (ako ih ima): PDV, transportne troškove i sl. Kupcu će biti naplaćeno tačno onoliko koliko je prikazano kao konačan iznos, sa jasnom analitikom svih troškova.

9.Šta se dešava ukoliko odaberem opciju da plaćanje izvršim platnim karticama?

Ako odaberete opciju plaćanja platnim karticama, bićete automatski preusmereni na zaštićenu stranicu eMS-a, a posle toga na PaymentGateway koji vrši dalju obradu u skladu sa svim potrebnim sigurnosnim zahtevima. Na zaštićenom sajtu PaymentGateway-a unosite broj svoje kartice i ostale potrebne podatke, koje smo naveli. Banka koja vam je izdala karticu vrši proveru vaše kartice i raspoloživost sredstava na računu, i ako imate uslove za plaćanje, rezerviše sredstva na vašem računu u vrednosti iznosa uplate. Nakon završetka plaćanja bićete ponovo preusmereni na sajt trgovca gde se uplata završava. Na kraju dobijate e-mail o uspešnosti ili neuspešnosti transakcije (Potvrda o plaćanju).

10.Ko mi garantuje sigurnost podataka?

Sigurnost podataka prilikom On-line plaćanja karticama obavlja se u skladu sa najsavremenijom, trenutno dostupnom, tehnologijom, propisanom od strane kartičarskih organizacija, zvanom 3D SECURE. Isti način i nivo sigurnosti, koji obezbeđuje eMS, primenjuju i svi ostali vodeći svetski pružaoci e-commerce usluga. Možemo reći da garanciju sigurnosti, pored same kompanije eMS, pružaju i kartičrske organizacije (VISA i MasterCard) kao i Banka prihvatilac, budući da se čitav tok transkacije obavlja po 3D SECURE pravilima, uz stalan monitoring eMS risk tima, zajedno sa risk timom Banke prihvatioca. U skladu sa sigurnosnim zahtevima, ni jednog trenutka podaci o platnoj kartici nisu dostupni sistemu trgovca, pa čak ni eMS-u.

11.Kako da znam da je ovaj sistem On-line plaćanja karticama pouzdan?

eMS je kompanija 100% u vlasništvu kompaniije Asseco SEE, koja, kao jedna od najvećih IT kompanija u Srbiji ima sve neophodne sertifikate koji govore o sigurnosti poslovanja sa platnim karticama (od kojih je najvažniji PCI DSS – Payment Card Industry Data Security Standard). S druge strane, e-commerce standardi, koji se primenjuju, su 3D SECURE – skup standarda koji govori o sigurnosti i služi za sprečavanje od zloupotreba (MC Secure Code i Visa Verified by Visa), čije nove verzije prihvatamo i ažuriramo.

12.Da li su uplate preko Interneta bezbedne?

Plaćanje proizvoda i usluga platnim karticama na Internetu podjednako je bezbedno kao i na POS terminalima u fizičkim prodavnicama. Štaviše, na Internetu postoje servisi za posredovanje u bezbednom obavljanju plaćanja, koji pružaju veći stepen sigurnosti u obavljanju transakcija od tradicionalnih načina plaćanja. Takođe, u Srbiji su na snazi zakoni koji se posebno odnose na elektronsku trgovinu i koji pružaju potrošačima ista prava i isti nivo zaštite kao i prilikom tradicionalne kupovine (pravo na garanciju, povraćaj novca, reklamaciju, raskid ugovora, i drugo). Najvažniji od pomenutih zakona su: Zakon o elektronskoj trgovini, Zakon o zaštiti potrošača i Zakon o zaštiti podataka o ličnosti.

13.Šta se dešava ukoliko ipak postanem žrtva prevare?

U slučaju da ipak postanete žrtva prevare, krađe podataka ili zloupotrebe platne kartice, reagujte odmah! Ako izgubite platnu karticu ili primetite „sumnjive“ stavke na izvodima o prometu sa računa, pozovite Banku koja vam je izdala platnu karticu, konsultujte se i, ako je potrebno, deaktivirajte platne kartice. Korisno je znati da su domaćim zakonima (u prvom redu Krivičnim zakonikom), pokrivena tradicionalna krivična dela koja se čine uz upotrebu računara i komunikacionih mreža, ali i krivična dela koja su specifična za informaciono-komunikacione tehnologije. Ako pretrpite veću štetu ili otkrijete neku veću prevaru, možete se obratiti posebnom Odeljenju za visokotehnološki kriminal pri MUP-u Srbije, ili podneti prijavu posebnom Odeljenju za visokotehnološki kriminal Višeg javnog tužilaštva u Beogradu. U slučaju krađe ili zloupotrebe ličnih podataka ili ako smatrate da postupanje nekog prodavca nije u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti, problem možete prijaviti Povereniku za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti.